chacha Bloggen ^^ ♥

jag tänkte göra ett långinlägg i Allmänt idag.
Idag just nu:♥
sitter jag och tänker på morgondagen, vilka som kommer till skolan imårgon, vilka som har med sej rätt saker osv. ganska meningslöst tänkande men vad *** ska jag göra dårå??
här kommer ett ganska bra recept på ett par goda muffins jag gjorde häromdagen  igår.
50 gram fett(smör eller margarin)
1 ägg
1 och en halv halv(jag tror att ni fattar) dl strösocker
en halv tesked vaniljsocker
ett halvt kryddmått salt(en nypa typ)
två och en halv matskedar kakao
en dl vetemjöl

1. sätt ugnen på 225 grader
2. Blanda allt i en skål
3. sätt muffinsformar i ett muffinsbleck
4. ställin i ugnen 8-10 minuter
5. låt svalna en aning
6. KLART!


00354465.gifMitt absoluta favoritdjur är nog elefanter...♥

här kommer tre stycken Olle & Lisa flams:

Olle går med 5 stycken mjölkpaket i en kasse. En gammal dam möter honom på hemvägen
-Är det inte tungt med så mycket mjölk, frågar damen vänligt
- Nejdå, det är lättmjölk!

Lisa fyllde år och i födelsedagspresent fick hon en sprillans ny klocka och en liten flaska parfym.
På hennes kalas hade ingen sagt till henne att dom tyckte att hennes presenter var fina, så
vid middagsbordet sa hon;
- Om ni hör ett litet ljud, och känner en liten doft kommer bara det lilla ifrån mej!

Lisa och Olle satte upp på sina flygandetalandefantastiska älgar. De flög iväg. Efter ett tag frågar Olle:
- Älgar kan väl inte flyga???
och Lisa svarar:
- Det gör inget för min kille har en rosa kitchenade :D

(kitchenade är en hushållsmaskin)

det sista för idag är en bild på världens bästa skådespelare, som b.l.a spelar Jack Sparrow i Pirates of the Carebbean
 Jonny Depp(stavas)

det var nog allt för mej just nu, men jag återkommer strax med ett nytt och fräscht inlägg ♥

Bakat!

... muffinsarna jag gjorde blev supergoda!
kolla på "orginal"receptet här!
jag gjorde bara halva receptet och blandade samman allt i en skål. inget pösigt eller något, jag läste inte så noga!
FETLÄNK TILL BÄSTA MUFFINSBLOGGEN!

vi hade oxå skolfoto idag... det gick väl bra, men på skolpolisfotot ser jag ganska förvånad ut, och mina kompisar sa att jag var söt, men vi får väl se hur det blev. ännu ett nytt skolfoto till anslagstavlan, hihi

hoppas att skolpolisfotot kommer på "vanlig bild", asså en som man får hem i brevlådan, och inte bara i skolkatalogen ^^

som ni kanske ser har jag fixat med headern och ska göra en ny snart igen, den där är bara tillfällig och väldigt, väldigt ful...

Gammal bild från urgamla fotoalbum :D

Jag kommer ihåg att i tren typ så skulle vi föda upp våran egna fjäril. Min hette Fiffi och Dog samma dag som
hon blev fjäril... R.I.P Fiffi, Pirat och Stefan Liv med flera... önskar att det fanns ett elexir mot döden, haha


Godnatt ;O

har varit på fest hela kvällen och råkade dricka whisky(stavas*) isället för vatten. Totalt missförstånd.
sen troe jag att jag har hittat en lämplig ponny åt mej(medryttarponny asså) och jag tror att det ska gå okej. Det står inte vad hästen heter men den är en Rödskimmel med svart man och svans. 130 cm hög, något högre kanske. 15 år gammal. den är blandning av connemara/russ. hoppas, hoppas hoppas att jag kan meila imårgon och kanske komma och titta på hästen i veckan. Sen ska jag hitta lite grejer till den, ifall jag skulle vilja bli medryttare. Typ köper ett täcke, schabrak/vojlock, benskydd elr benlindor, grimma, pannband osv. Nya ridhanskar ska också inskaffas. Kanske, kanske, kanske så blire ett par ridstövlar oxå, men vi får se. jag håller på att göra en lite mer personlig header, som Savannah tipsade mig om. FETLÄNK TILL HENNES BLOGG!
jag har ingenting mer att säga än att jag har blivit K.Ä.R ♥
sen är jag inte sur längre, men lite småirriterad över sitouationen(stavas*)
ja hade blivit ledsen och såra även om det var min bästis/icke bästis. men om det hade varit min bästis så hade det varit lättare att reda ut något än med någon som vill men inte vågar, fattar ni??(inte för att personen i sej inte ville bli sams men lite svårt var det att få någon relativt bra kontakt). Jag vet att detta inlägg blev ett såkallat "tråkinlägg" men klockan är ju 10.10 och det har varit en lång dag. Jag+Trött=världenstråkinlägg.

// Puss och Godnatt Olivia♥


                                                       <tyvärr ett bildlöst inlägg>

fixat lite med bloggen nu...

nu har jag sökt upp någon sida som hjälpte mig att fixa, så att nu är bloggen nästan klar!♥
hoppas att fler kommer att kommentera, det är jättekul när fler och fler kommenterar!
på facebook kommer det snart en grupp som heter "alla som vill att fler läsare ska komma till min blogg",
´tanken är att alla som går med i gruppen ska lägga ut sin URL på loggen, så att andra kan läsa den!
hoppas, hoppas att min plan fungerar♥

Lite om idag:
jag var i skolan och hade som vanligt tråkigt. Lämnade in lite läxor och sånt. Sen så rättade vi våra nutidskryss, hade bara 6/10 rätt(ganska dåligt). Vi hade Elevens Val, och vi gjorde mappar att ha våra arbeten i(det var oxå tråkigt) jag satt med Thea och Nikita.
sen hade vi matte, hatämne number ONE! blev den ända som blev uppskriven på "Stör" listan, men mamma har inte fått något meil - än -
jag hoppas att ni har det bra, och sköt om er!

//Olivia :*

RSS 2.0